اکتشاف معدن mining exploration

این سایت برای آموزش و کمک به دانشجویان رشته مهندسی معدن از جمله گرایش اکتشاف در دانشگاه آموزش عالی گنابادساخته شده است

اکتشاف معدن mining exploration

این سایت برای آموزش و کمک به دانشجویان رشته مهندسی معدن از جمله گرایش اکتشاف در دانشگاه آموزش عالی گنابادساخته شده است

اکتشاف معدن  mining exploration
نویسندگان
پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ق.ظ

تشکیل وزارت معدن مستقل

تشکیل وزارت معدن مستقل




در ابتدا می توان با نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور ایران متوجه شد که پایه های اقتصادی بر اساس میزان در آمد حاصل از نفت بنا شده و با توجه به نوسانات قیمت این ماده ی با ارزش متعاقبا اقتصاد کشور نیز دچار نوسان خواهد شد،با توجه به این که ایران یکی از غنی ترین کشور های دنیا از لحاظ تنوع و حجم ذخایر معدنی است بی تردید باید ایران از لحاظ اقتصادی ثبات مناسبی داشته باشد.اما چرا این طور نیست؟

بخش مدیریت و ساماندهی سازمان های مرتبط  معدنی و اقتصادی ایران بر اثر عدم برنامه ریزی مناسب و اهداف بلند مدت و ناکار آمدی نظارت بر معادن و شرایط اقتصادی ،اجتماعی مناطق مختلف دارای پتانسیل معدنی عملا کاربردی نخواهند داشت.

 متاسفانه ادغام وزارت خانه های صنعت،معدن و تجارت با این که برای ساماندهی بهتر هر سه وزارت خانه صورت گرفت ولی عملا تمرکز و حجم کار در هر سه وزارت خانه را کاهش داد در صورتی که به تنهایی مدیریت وزارت معدن کار بسیار گسترده و پیچیده ای است، با ادغام این سه وزارت خانه توجه به وزارت معدن بسیار کاهش یافت .در حال حاضر بهترین راه حل ،تفکیک این سه وزارت خانه خواهد بود.

امروزه در معادن کشور بر اثر عدم نظارت مناسب، نیروهای متخصص به کار گرفته نمی شوند و اکتشاف، استخراج و فرآوری به صورت غیر اصولی انجام می شود و باعث از دست رفتن سرمایه و اتلاف مواد معدنی می شود.

امید است با توجه به موقع دولت مردان و مستقل شدن وزارت معدن و برنامه ریزی های مناسب از اتلاف انرزی و سرمایه جلوگیری شود و اقتصاد ایران وابسته به نفت نباشد.



نویسنده : محمدحامد آفتاب

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۵
محمدحامد آفتاب

اقتصاد

ایران

معدن

نفت

وزارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

GOOGLE RANK

Page Rank

Page Rank